onsdag 9 augusti 2017

Everything Art's online classes Wanderlust 2017 - juli

I juli fortsatte kursen med olika lektioner. Arbetet gick framåt med våra hemliga projekt.

Första veckan i juli var det Sandra Evertson som höll en lektion med namnet Bohemian patchwork där hon gick igenom hur man bland annat skapade ett halsband och något att förvara det på. Inte heller den här veckan kände jag att ämnet lockade mig, framförallt som man behöver så många speciella saker för att genomföra projektet.

Andra veckan i juli var det dags för aktiviteter igen. Utmaningen handlade om att utnyttja de kunskaper som vi har skaffat oss under året samt lägga till något textilt. Två av blommorna har blomblad som är gjorda av tyg. Jag använde mig av tekniker som Vicky Papaioannou, Kate Crane, Clair, Bremner, Mary Wangerin, Wilna Furstenberg och Dyan Reaveley från 2017 har lärt oss, men det finns även något som Leslie Wood lärde oss 2016. Dessutom vet jag att Marta Lapkowska snart dyker upp så jag la till ett par citat från henne också. För alla som inte har gjort den här dumheten, så vill jag varna för att använda 3D gel medium på Uniball, Pitt artists pen och Pigma micron pennor. Det som är ritat med dessa olika pennor smetas ut av 3D gelen!



Till vår Wanderlust book skulle vi göra något med den färg som vi kände att den aktuella dagen stod för. För mig var det grönt som var färgen för dagen och så här blev min sida i min Wanderlust book



I juli var det även en art gallery expedition och den här gången handlade det om olika självporträtt som vi skulle jämföra och diskutera.

Tredje veckan i juli pratade Kasia om mood boards och utmanade oss att göra en egen mood board. Så här blev min



Fjärde veckan var det en intervju med Nicky Dennett, så då var det inget vi skulle göra.

Inga kommentarer: