måndag 14 augusti 2017

Art Journal Summer School 2017 - lesson 6 - 10

Här kommer fortsättningen på den onlinesommarkurs som jag jag följer. Precis som tidigare gäller att det är Marieke Blokland som hållit i lektionen om det inte står något namn efter lektionen.

Sjätte lektionen handlade om att rita torn. Jag kollade litet i min hemstad och hittade förutom domkyrkan även en utbyggnad på ett fyravåningshus, som såg ut som ett torn. Man kan tro att de är lika höga när man ser min bild, men så är det långt ifrån. Domkyrkans torn är mycket högre.



Sjunde lektionen handlade om att skicka egengjorda vykort från sin semesterresa. Nu är inte jag ute och reser på min semester så jag gjorde minivykort som jag limmade fast på min sida istället. Lärare för den här lektionen var Effy Wild.



Åttonde lektionen handlade om att man ska försöka se det vackra omkring sig hela tiden och så skulle man måla en blomma. Så här blev min blomma. Lärare för den här lektionen var Mary Wangerin.



Jag tryckte in ett par sidor emellan lektion 8 och 9. De är färglagda med olika typer av vattenfärgspennor





Nionde lektionen var det dags för Kasia Avery att inspirera oss att Capture the moment. Kasia är ju en av ägarna och lärarna i Everything Art och Wanderlust, men det var kul att lyssna på henne här också. Jag gjorde två sidor utifrån det som Kasia pratade om och på den andra sidan så använde jag mig också av en av hennes stämplar.





Även mellan 9 och 10 lektionen tryckte jag in en egen sida. Den här gången så använde jag mig av några gamla vattenfärger och oj så mycket färgpigment det var i dessa.



Tionde lektionen var det Marieke som pratade just om vattenfärger och collage gjorda med vattenfärger. Jag gjorde två sidor även den här gången och de blev så här





Inga kommentarer: