onsdag 29 augusti 2018

Jot 2018 Story telling

Innan sommaruppehållet i Jot 2018 så var temat Story telling.

Första lektionen handlade om att doodla med en vanlig bläckpenna. Som förslag hade vi ett antal figurer, ett antal egenskaper och ett antal saker. Sedan fick vi kombinera dessa som vi ville. Jag tog hjälp av min man som fick dra tre lappar från varje kategori och det här är vad han drog



Sedan var det dags för mig att doodla och det här är vad jag lyckades få till



Andra lektionen var visual communication. Inspiration till den här fick jag på Facebook där någon pratade om bildspråk som alla förstår och bland annat hade en katt där morrhåren var en bok



Tredje lektionen var decoration vs funtion. Är de svarta blommorna där för att föreställa ett träd (function)? Eller är de där utan att betyda något (decoration)?



Fjärde lektionen var a day in illustration. Här var tanken att vi skulle använda den lilla journalen som vi gjorde i slutet av maj och illustrera en dag i vårt liv. Så jag gjorde en liten journal och satte igång med att rita en dag i mitt liv

Framsida



Baksida



Första sidan



Andra sidan



Femte veckan var sista veckan innan sommaruppehållet och tanken var att vi skulle illustrera en fabel. Tyvärr har inte min tid räckt till att göra detta.

Inga kommentarer: