fredag 31 augusti 2018

Everything Art's onlinekurs Wanderlust 2018 - Meadows

I juni/juli var temat ängar i Wanderlust 2018.

Till mini art jar inspirerades jag till att göra den här sidan



Jamie Avery började perioden som vanligt och den här gången gick han igenom guache. Jag har ingen guache och valde att använda vattenfärger istället. Eftersom temat var ängar så gjorde jag den här blomsterängen



Andra veckan var det Jodi Ohl som inspirerade. Det var en väldigt intressant lektion, med många saker att göra. Så här blev min sida



Inspiration till min sida fick jag från ett foto taget i Versailles park för några år sedan



Tredje veckan var det Stephanie Lee som inspirerade med att göra en s k shadowbox i papper och gips. Det var intressant men jag valde att hoppa över den här.

Fjärde veckan var det Kasia Avery som var lärare. Månaden innan hade hon bett oss att lägga några växter i press och dessa skulle vi använda den här gången



Wanderlust book handlade om secret desire och jag vet inte om det här är hemligt men detta var vad jag kom på



Utmaningen handlade om att göra blommor med mixed media och jag använde rester från Kasia's lektion för att göra den här sidan



Den här månaden hoppade jag över through the lense.

Och i bakgrunden fortsatte vi jobba med vårt hemliga projekt

Inga kommentarer: