måndag 27 augusti 2018

Everything Art's onlinekurs Wanderlust 2018 - trees

I maj började de olika temana i Wanderlust 2018 att brytas inne i en månad. Det innebär att i slutet av maj så kom nästa tema som var träd.

Mini art jar handlade om träd och det här är vad jag inspirerades att göra



Jamie Avery hade en lektion som hette Acrylic acer där han skapade en sida med hjälp av gips. Så här blev min tolkning av den lektionen



Andra veckan var det Tracy Verdugo som höll i lektionen som hette Of trees and tresses. Den här gången handlade det om bläck och oljepasteller



Tredje veckan hölls av en trevlig tjej downunder - Chrissy Foreman Cranitch. Hela lektionen gick ut på att njuta av naturen. Bland annat skulle man lukta och känna känslan av saker som man plockat i naturen. Sedan skulle man också rita av det förstås och helst genom att titta på det vi ritade av och inte på pappret



Fjärde veckan var det dags för Kasia Avery igen och hennes lektion hette The subtle branches. Den här gången skulle vi använda oss av foton i våra sidor igen





Wanderlust book handlade om något man var tacksam för och det här var vad jag kom fram till



Månadens utmaning var att använda ett svartvitt kort och starka färger och det här är vad jag kom på



Även den här månaden hoppade jag över through the lense.

Och i bakgrunden jobbade vi vidare med vårt hemliga projekt

Inga kommentarer: