fredag 17 augusti 2018

Art journal summer school 2018

För andra året i rad så valde jag att vara med i Art journal summer school.

Innan själva kursen startade så fick vi två bonuslektioner. Den ena handlade om att göra en framsida till vårt art journal. Eftersom jag använder mig av samma journal som förra året så valde jag att göra ett försättsblad till året.

Den andra lektionen handlade om personlig handstil och jag valde att använda en stil som jag använt tidigare och så här blev mitt försättsblad



Lektion 1 handlade om att rita sommarinspirerade saker som flamingos och badstränder. Det här är vad jag gjorde





Lektion 2 var första lektionen med extern lärare. Det var Iris Fritschi-Cussens som var först ut och här fick vi kladda



Lektion 3 hette On the road again och jag valde att tolka det så här



Lektion 4 var det dags för en extern lärare igen och den här gången var det Marlene Meijer van Niekerk. Lektionen hette Sunny landscapes och handlade om att jobba i flera lager. Så här blev min sida

x

Lektion 5 hette Pretty blooms och så här blev min sida

Inga kommentarer: