måndag 2 juli 2018

Jot 2018 maj Urban

Första veckan var pens and markers. Här var tanken att vi utifrån ett fotografi skulle rita och färglägga en detalj från en stadsbild. Jag använde mina Promarkers till den här sidan



Andra veckan var buildings och den här gången var tanken att vi skulle våga ge oss ut i verkligheten och rita. Jag tog det litet försiktigt och satt i min äldsta dotters trädgård och skissade det här som jag sedan färglade när jag kom hem



Tredje veckan handlade om colouring page. I förgrunden en av mina fantasifigurer och i bakgrunden en fantasistad.



Fjärde veckan handlade om att skapa sitt eget Metropolis. Här skulle vi inspireras från en science fiction-film och jag valde att hoppa över detta.

Bonuslektionen gick igenom hur man skapar sig en leporello. Det är ungefär ett dragspelsalbum och jag har gjort några tidigare i år så jag hoppade över detta.

Inga kommentarer: