måndag 16 juli 2018

France Papillon andra dagens kurs art journal a to z

Andra dagen så var det art journaling för hela slanten och jag hann med att göra fem olika sidor.

Den första fick vi instruktioner vad vi skulle göra och så här blev min sida



Närbilder





Den andra började med att vi fick skriva ett ord på en känsla vi kände just nu och sedan lägga i en låda. Därefter drog vi varsin lapp och fick vi vår egen så var vi tvungna att byta. På min lapp stod det överhopad. Sedan delades vi in i grupper och där fick vi gemensamt bestämma vad vi skulle göra för steg. När vi var klara blev vi ombedda att titta på det vi hade gjort och se om vi såg något som skulle bli en titel på sidan.

Eftersom vi bara hade gjort halva sidan så fick vi nu göra färdigt sidan på ett lämpligt sätt. Så här blev mina båda halvor



Närbilder





Den tredje skulle vi jobba i par med. Vi skulle bestämma en färg som den andra skulle jobba med. Det spelade ingen roll hur mycket eller litet men färgen skulle vara synlig. Dessutom skulle vi bestämma en teknik var som skulle användas. Min parhäst fick färgen gul och jag fick färgen röd. Tekniken jag valde var att lyfta färg från sidan och parhästen valde modeling paste genom stencil. Dessutom skulle vi välja en gemensam känsla. Eftersom jag hade överhopad och hon dränerad i den andra uppgiften, så valde vi glad till den här uppgiften. Så här blev min sida



Närbild



Till den fjärde sidan skulle vi skriva ned på en lapp vad som är det vanligaste som vi använder i vår art journaling. Jag skrev akrylfärg. Givetvis innebar det att vi inte fick använda detta. Sedan fick vi reda på att vi skulle göra en sammanställning av erfarenheter från dagen. Jag hade som tur var med mig vattenfärger och svart bläck så jag fick färg på min sida i alla fall. Så här blev min sida



Närbild



Vi blev klara så pass tidigt att de som ville även fick göra en femte sida. Den här gången fick vi reda på vad vi skulle göra på de olika stegen. Så här blev min sida



Närbild

Inga kommentarer: