fredag 20 juli 2018

Everything Art's online kurs Wanderlust 2018 maj - sea

Temat i maj var Sea och i mini art jar så inspirerades vi till att gör något som hade med havet att göra. Så här blev min sida



Första veckan var det Jamie Avery som inspirerade med att skapa en tittask. I slutet av maj var jag på snabbvisit vid Ystad havsbad och samlade in litet material som jag använde tillsammans med några äldre snäckor. Mina små tittsnäckor blev så här



Andra veckan var det Cait Sherwood som visade på hur man kunde inspireras av strandfynd när man gör en abstrakt målning. Bredvid min bild syns snäckan som var min inspiration till den här sidan



Tredje veckan var det Marieke Blokland som var lärare och temat var The Dutch and the sea. Flera korta filmer där Marieke noga gick igenom hur hon jobbar. Ganska direkt satte hon oss i arbete med att doodla. Jag passade på att göra ett litet minialbum för den här lektionen och är jättenöjd med mitt resultat.

Framsida



Baksida



Doodlandet



Motivet



Bakgrundsmaterial



Fjärde veckan var det Kasia Avery som var lärare och lektionen hette Sea full of fish (ledsen att bilden är så dålig)



Fjärde veckan var det dags för Wanderlust book igen och den här gången fick vi What life lesson did I learn recently att utgå från



Som vanligt var det en månadsutmaning och den här gången handlade det om att hitta saker i hemmet som man kunde använda tillsammans med sin gelli print. Det här är vad jag gjorde



Through the lens var den här gången through the key hole. Den här gången valde jag att hoppa över det här.

Som vanligt så knallade det hemliga projektet på i sin egen takt.

Inga kommentarer: