måndag 25 juni 2018

Jot 2018 april - print shop

Första veckan i april skulle vi använda gelli print och göra monoprinting. Som tur är har jag en gelli printplatta.

Jag gjorde några olika tryck och valde sedan att gå vidare med den här lila sidan. Efter att ha målat dit damen så limmade jag fast den på en sida som jag gjorde förra året innan jag skaffade en gelli printplatta



En av de andra monoprinten blev så här när jag hade målat en dam på den



Under veckan var det också en bonuslektion som handlade om icons and symbols. Det handlade om att karva egna stämplar med enkla symboler för att använda dessa i sin art journaling. Jag köpte några sudd och karvade ut några små stämplar. Så här blev det när jag använde mina stämplar



Andra veckan handlade det om textur och än en gång skulle vi använda oss av gelli plate och föremål som vi hittade i hemmet. Så här blev mina sidor



Andra veckan var det också en bonuslektion som än en gång handlade om att binda sin egen journal. Den här gången valde jag att hoppa över detta.

Tredje veckan var det en liten lektion som handlade om att använda bokstavsstämplar och så här blev min sida



Fjärde veckan skulle vi använda vår gelli plate igen och använda minst två färger och blocka av med en figur.



Sista måndagen i april så skulle vi sätta samman en liten art journal utifrån bonuslektionen och använda den till att göra enn mixed media sida.

Inga kommentarer: