fredag 22 juni 2018

Everything Art's online kurs Wanderlust 2018 - april - sunrise

I april var temat på Wanderlust 2018, sunrise. Bakom den tanken ligger också en ny början.

Mini art jar handlade om just sunrise så jag valde att göra den här sidan



Första veckan var det Jamie Avery som var lärare och han gick igenom tinting, toning och shading. Jag valde att använda Primary yellow som min grundton och blandade mina färger ungefär så här



Resultatet blev så här



Vi skulle även använda våra färger för att skapa en soluppgång



Andra veckan var det Cat Kerr som var lärare. Den här veckan handlade om att löda spolar som sedan skulle kläs med en pappersrulle. Jag känner inte att det här med lödning är något jag vill syssla med, så jag valde enbart att göra pappersremsorna. Framtiden får utvisa om det blir rullar till någon av mina remsor



Tredje veckan var det Galia Alena som var lärare. Det var en lång lektion där Galia gick igenom väldigt mycket spirituellt. Inte riktigt i mitt tycke, men så här blev min sida från den lektionen



Fjärde veckan var det Kasia Avery igen och den här gången skulle vi måla blommor i morgonljus. Det här är vad jag fick till



Fjärde veckan är det även aktiviteter och för vår wanderlust book skulle vi inspireras av en plats där vi känner oss trygga och älskade. Det här är vad jag inspirerades till att göra



Utmaningen den här månaden var att göra ett collage och solstrålar.



Det hemliga projektet fick ytterligare steg och through the lense handlade om den bästa stunden på dagen

Inga kommentarer: