måndag 4 juni 2018

Color crush creative - Color my life 2018 del 1

Både Instagram och Facebook dränker oss i reklam, men någon enstaka gång är det något som verkar intressant. Ett sånt tillfälle var när jag såg reklamen för Color my life 2018. Lärare var Kellee Wynne och kursen var gratis och det är alltid lockande :-). Kursen bestod av 14 lektioner - 1 per dag i två veckor.

Första lektionen handlade om att göra ett färghjul. Jag har gjort det några gånger tidigare, men sedan dess har jag skaffat primary colours i rött, gult och blått. Så den här gången blev mina färger ok.



Andra lektionen handlade om färgen gult. Vi ritade en bakgrund som kan användas vid ett senare tillfälle



Tredje lektionen handlade om färgen orange och till den använde jag vattenfärgspennor och vattenfärger

Inga kommentarer: