måndag 4 september 2017

Art Journal Summer School 2017 - lesson 11 - 15

Min sommar kurs har fortsatt med ytterligare 5 lektioner

Lesson 11 handlade om Summertime brush lettering. Det här med brush lettering har jag försökt många gånger innan men det har inte funkat. Extra roligt att det gjorde det den här gången. Lärare var Karin Joan.





Lesson 12 handlade om Summer Time Angels. Den här gången var det Kate Crane som var lärare. Det var Kate som gjorde så att jag hoppade på den här sommarkursen från första början, så det var en rolig lektion.





Lesson 13 handlade om Beauty in the chaos. Här var tanken att vi skulle skapa en bakgrund och i den hitta vårt huvudmotiv. Jag lyckades till slut hitta en fjäril i min bakgrund. Lärare den här gången var Sharon Harkness-Dobler



Lesson 14 handlade om växter och hur man ritar dem. Det var Marieke som höll i lektionen och jag valde att måla några eklöv.



Lesson 15 handlade om Anything is possible. Lärare var Marlene Meijer-van Niekerk. Det vi skulle göra var att använda stenciler till vår sida. Jag gjorde två olika



Inga kommentarer: