måndag 24 oktober 2016

Höst

Skaparlusten har ju i år börjat köra med skisser när de har sina träffar med art journaling. Det som inspirerade mig här var en kallelse från tandhygienisten med en fin solros på framsidan. Jag klippte ut den och färgen på min art journal blev då automatiskt gul med inslag av grönt och orange.

Framför mig på skrivbordet stod också en liten ask med sytillbehör som har tillhört min far. Där fanns en oöppnad rulle med gul sytråd som passade bra in i färgen. Jag har sett att det finns några solrosor som står och vajar i höstvinden så min titel blev höst.

Skissen till den här är från juni 2016 och ser ut så här



Till skissen har man också 8 inspirationskort. Hur Marie gjorde och vilka de olika stegen till just den här skissen är, kan man se här.

Mitt resultat



Närbilder




Inga kommentarer: