måndag 31 oktober 2016

Everything Arts online classes Wanderlust september 2016

I september fortsatte kursen med att tänka i färger. Hemliga projektet gick sakta framåt. Ville man så kunde man tävla om ett pris. Två nya sidor blev klara i våra Wanderlust Books.

Första veckan i september var det Nathalie Kalbach från Creative jumpstart som inspirerade. Bland annat skulle man stämpla på ett genomskinligt papper och limma fast på sin sida. Eftersom jag var mitt upp i förberedelserna för min fars begravning, så blev titeln första raden i en svensk psalm.



Andra veckan i september gick Jamie igenom färghjulet och olika nyanser. Så den här veckan blev det två sidor där jag blandar olika färger.





Tredje veckan var det Roben-Marie Smith, från Art from the 5th, som jag följde förra året. Roben-Marie förändrade en papperskasse till en pappersväska. Jag har visserligen påbörjat min, men det är inget mer.

Sista veckan var det Leslie Wood som inspirerade. Hon visade hur vi kunde använda en begränsad färgpalett och ändå få till ett intressant resultat. Leslie målade Alice i underlandet i litet annorlunda stil. Jag kan inte påstå att mina bilder ser ut som Alice, men det var kul ändå.







De två sidorna i min Wanderlust Book för september har jag inte ens påbörjat när jag skriver det här.

Inga kommentarer: