fredag 23 november 2018

Jot 2018 Collect

Första ämnet efter sommaruppehållet var collect.

Första lektionen handlade om att gå runt hemma och titta vilka färger som man hade hemma. Dessa färger skulle man sedan kombinera till en teckning



Andra veckan skulle vi titta på vad vi samlar på och vi kunde t ex kolla på Pinterest, vilket jag gjorde och under den senaste tiden har jag samlat på mig en massa uppmuntrande ord



Jag valde att använda min samlingsbild för nästa uppgift som var att försöka sälja det som gör att man samlar på det man gör. Jag valde ordet uppmuntran som på engelska är encouragement



Tredje veckan handlade om att rita några av sina pysselsaker och använda på en art journalsida. Jag valde två små flaskor och en pensel och satte in dessa i en egengjord art journal



Fjärde veckan skulle vi sätta samman en för oss ovanlig färgkombination med max fem färger. Sedan skulle man måla några figurer utan att skissa upp dem med penna först.

Inga kommentarer: