fredag 16 november 2018

Everything Art's onlinekurs Wanderlust 2018 Art gallery

I augusti kom ett nytt tema för Wanderlust 2018 - art gallery.

Mini art jar har jag tyvärr inte hunnit göra den här perioden.

Jamie Avery höll i första veckans lektion och där gick Jamie igenom fyra olika -ismer från den moderna konsten. Dessutom fick vi tre övningar att träna på och så här blev mina sidor







Andra veckan var det Jeanne Oliver som ville att vi skulle inspireras av Joan Mitchell. Det här var en väldigt lång lektion och jag valde att bara göra något till den första delen



Tredje veckan var det Eliza Trojanowski som pratade om collage och om att göra en flickvän från renässansen. Medan Eliza pratade så visade hon sina art journals och där såg jag ett par sidor som jag fastnade för. Det här är den ena sidan



Och det här är den andra sidan (och nej - jag har inte målat tjejen utan använt mig av en kopia av en renässanstavla :-))



Fjärde veckan var det Kasia Avery som pratade om Playing with the master och jag valde att jobba med en illustration gjord av Elsa Beskow och arrangerade om den på min egen bakgrund



Jag har tyvärr inte hunnit med utmaningen, Wanderlust book eller through the lense den här perioden.

I bakgrunden fortsatte arbetet med vårt hemliga projekt.

Inga kommentarer: