fredag 27 april 2018

Jot 2018 mars - Florals

I mars handlade det om blommor och växter i Jot 2018.

Första veckan i mars var temat Floral shapes with water colours. Först skulle vi testa att göra blomfigurer som vi skulle droppa alkohol eller salt på. Eftersom vi här i Sverige inte får köpa så stark alkohol, så bestämde jag mig för att testa med vit alcohol ink istället



Huvudsidan blev så här innan jag använde pennor för att få ihop det till en bukett



När jag använt pennorna så blev sidan så här



Dessutom fick vi en bonuslektion som handlade om att doodla blommor. Jag doodlade de här blommorna som jag sedan färglade med vattenfärger. Det visade sig att min Molotow fineliner behövde längre tid på sig att bli vattensäker så därför fick jag lite skuggning automatiskt när jag började måla med vattenfärgerna



Andra veckan så handlade det om blommor i moderna konstverk. Vi skulle inspireras av någon modern konstnär och jag valde Josef Frank. Till den lilla övningen gjorde jag de här växterna







Till den stora sidan fortsatte jag att inspireras av Josef Frank och så här blev min sida



Tredje veckan var det blommor och kalligrafi och så här kladdade jag i min skissbok



Fjärde veckan var det mixed media som gällde och så blommor förstås

Inga kommentarer: