måndag 30 april 2018

Everything Art's online kurs Wanderlust 2018 - mars - people

I mars var temat i Wanderlust 2018 people.

Mini art jar handlade om människor och det här är vad jag tänkte på



Första veckan var det Jamie som var lärare och den här gången så gick han igenom pennor och proportioner. Jag vet inte om jag tycker att proportionerna på helkroppen kändes naturlig, men så här blev i alla fall min sida



Som övning till pennor så gjorde jag den här



Andra veckan var läraren Belinda Fireman. Hennes tips var att vi skulle vända vårt motiv upp och ner, då vi inte skulle "se" det vi inte såg, utan lättare kunde koncentrera oss på vad vi verkligen såg. När jag var hos frissan så satt jag utan glasögon och kisade mot min spegelbild. Det slutade med att jag plockade upp block och blyertspenna och försökte mig på ett självporträtt (det är inte likt tack och lov)



Jag försökte mig på att göra ett porträtt upp och ner också, men för att förskona modellen så vill jag inte berätta vem det är, för det är definitivt inte likt



Tredje veckan var det Marlene Meijer van Niekerk som var lärare och den här gången handlade det om att måla lager med lager med vattenfärg. Himla roligt :-) Så här blev min sida



Fjärde veckan var det Kasia Avery som var lärare och den här gången skulle vi göra ett självporträtt. Jag tycker inte att det blev så likt :-)



Fjärde veckan handlade även om aktiviteterna och där vi fick ny information till vårt hemliga projekt.

Till vår Wanderlust book skulle vi inspireras av något som man gillar mest i sitt liv. Jag kom att tänka på att det är härligt att leva i ett land med fyra årstider



I tävlingsutmaningen skulle vi plocka ut åtta foton som vi sedan skulle måla av. Med tanke på hur extremt dålig jag är på det så valde jag att göra fantasipersoner istället. Tyvärr missade jag att man bara hade 15 minuter på sig, så därför deltog jag inte i tävlingen



Through the lense handlade den här gången av vad vårt mellannamn borde vara och jag valde det här

Inga kommentarer: