onsdag 29 november 2017

Pyssloteket cyber crop 2017 tävling 2 mixed media

Till tävling två på Pysslotekets cyber crop skulle man göra något i mixed media. Det skulle vara minst

1 medium som skapar struktur t ex modeling paste eller gritpaste etc
2 olika stenciler
3 olika stämplar
4 cirklar eller fjärilar
5 bokstavsstickers eller thickers

Dessutom fick man bara ha fem olika färger inklusive vitt och svart

På min sida har jag lila, rosa, silver, vitt och svart. Strukturen är modeling paste med rosa genom en stencil med små bubblor. Den andra stencilen är de större cirklarna gjorda med lila färg. Jag har stämplat med två olika stämplar i lila och med en stämpel i svart. Båda mina stenciler är cirklar, så cirklar är det gott om. Bubbel är skrivet med thickers. Bakgrunden är målad med samma lila och rosa färg som jag har använt i mina cirklar, men det vita lyser igenom från pappret.



Inga kommentarer: