måndag 6 november 2017

Everything Arts onlinekurs Wanderlust 2017 - september

I år har jag halkat efter under hösten, men hoppas på att snart komma i kapp.

Första veckan i september hette lektionen The garden of the swallows och handlade om alcohol inks. Jag är inte såld på det, så jag hoppade över den här lektionen.

Andra veckan skulle vi använda vår Wanderlust book och svara på I loose myself in ... För mig blev det space, så jag målade en natthimmel.



Samma vecka var det en tävlingsuppgift som hette Seasons och eftersom hösten hade kommit så valde jag att göra en höstinspirerad sida.



Tredje veckan hette The meadow page och här skulle vi plocka blommor och granska dem noga för att rita av dem. Först målade man med vattenfärger och sedan målade man över med akrylfärg.





Fjärde veckan var det alkoholbläck än en gång, men jag valde att jobba med distress inks istället.



Femte veckan var det en mycket intressant lektion som handlade om att skissa med blyerts. Det ska föreställa ett äpple, men ser mer ut som en tomat. Men kul var det.



Det hemliga projektet pågick givetvis i bakgrunden.

Inga kommentarer: