onsdag 28 juni 2017

Everything Art's online klass Wanderlust 2017 - maj

Första veckan i maj var det Dyan Reaveley som var lärare. Här var det sprayfärger i stor mängd. När jag tog mig tid att göra den här så hade jag tittat på en annan lärare som gjorde en stencil och mask med en figur som jag passade på att använda här också.



Andra veckan var det Kate Crane som var lärare. Kate var med förra året och jag gillade henne jättemycket. Den här gången skulle vi kladda i lapptäcksteknik och så här blev min första sida



Kate hade också en till variant där hon använde en brayer för att göra bakgrunden. Jag gillade den tekniken jättemycket och så här blev min sida



Tredje veckan var det dags för aktiviteter igen. För vår Wanderlust Book fick vi I am like a ... that ... Eftersom jag just då var väldigt trött så tänkte jag genast på en katt som sover hela tiden. Så här blev min bild



För de som ville tävla fanns en möjlighet att göra något i en storlek som man inte vanligtvis jobbar med - antingen större eller mindre. Jag valde att göra mindre. Det är en mini art journal som är 8 cm i diameter. (nu blir det många bilder :-))

Framsida stängd



Baksida stängd



Framsida öppen



Närbilder

















Baksida öppen



Närbilder













Fjärde veckan var det Jamie och Kasia som var lärare. Jamie berättade om loppmarknader och vad man ska leta efter. Kasia tyckte att vi skulle jobba med en större yta än vi brukar så jag valde en A3 och målade den här



Femte veckan var det en intervju med Anna Dabrowska aka Finnabair. Det var intressant att lyssna på henne.

Inga kommentarer: