onsdag 25 januari 2017

Haute couture – Pyssloteket cyber crop

En av utmaningarna i Pysslotekets cyber crop var att göra en layout med utgångspunkt från en mood board. Mood boarden var härligt guldig, glittrig och julig, så jag kände direkt att jag ville göra en layout med ett foto från julskyltningen 2015.

Så här såg mood boarden ut



Jag ritade en grankvist med sharpiepennor högst upp på min layout. Sedan spred jag ut guldskimmer som en fotomatta och förstärkte det guldiga med att sätta en gulddoilie bakom fotot och limma fast paljetter i form av guldstjärnor och -hjärtan samt utstansade guldcirklar. Även titeln är färgad med guldfärg.



Den instruktion som vi fick var

Här ska du skapa en layout med inspiration från denna Mood board.
En mood board är ett collage som består av olika inspirationsbilder. Bilderna ska skapa en känsla och inspirera dig att skapa! Du behöver alltså inte följa den strikt! Du kan inspireras av färger, former eller kanske ett motiv på en av bilderna. Att inspireras kan ju aldrig vara fel så kör hårt bara!

Inga kommentarer: