onsdag 7 december 2016

Min pärm till Everything Art’s Wanderlust 2016

Den här 50 veckors kursen Wanderlust 2016 från Everything Art blev så mycket mer än jag förväntade mig från början. Jag är glad att jag kostade på mig det, nu när kursen nått sitt slut. Till varje avsnitt så har det funnits en kort pdf med hjälp till avsnittet.

Utöver det så har det funnits olika prompter att skapa en Art Journal från, prompter till ett större arbete som vi skulle jobba med under året, olika utmaningar för varje månad med chans till vinster samt diskussionsuppgifter för att öppna våra sinnen för konst.

Innan vi började hade jag tänkt mig att jag skulle använda en art journal som jag redan hade fixat fram- och baksida på. Jo då, jag har använt den, men bara till prompterna för Art Journalen. Det har blivit en del canvasboards, träbitar, minialbum, bilder till min planner och en del lösa papper också.

Allt kursmaterial och de lösa bladen kände jag att jag ville spara i en pärm och går man då en kurs i mixed media, så måste ju givetvis pärmen fixas till enligt detta.

Jag köpte en billig arkivpärm som jag har fixat till och så här blev den när jag var klar

Framsida

Framsidan är inspirerad av Anna Dabrowska aka Finnabair



Baksida

Baksidan är kanske inte inspirerad från någon av årets lärare men hon kommer i Wanderlust 2017 - Marta Lapkowska



Rygg

Ryggen är inspirerad av Andy Skinner



Insida fram

Insidan fram är inspirerad av Birgit Koopsen och Kate Crane



Insida bak

Insidan bak är inspirerad av mandala



Insida rygg

Insidans rygg är inspirerad av Bekah Krahula



Blir det något mer? Ja jag har anmält mig till Wanderlust 2017, så det kommer nog att dyka upp mer saker i min blogg från detta.

Inga kommentarer: