fredag 23 december 2016

Layout - Secret for you to hear - kurs med Riikka Kovasin

I slutet av oktober gick jag två kurser hos Scrapdraken i Uppsala. Lärare var Riikka Kovasin från Finland. Den första kursen var att göra framsidan till en art journal. Den har jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg.

På den andra kursen skulle vi göra en layout. Sedan tidigare hade jag ett foto på äldsta dottern som jag nu tänkte använda.

Den här layouten skulle gå ganska mycket i svart tillsammans med svart gesso. Till det använde vi oss av Finnabairs Opal Magic Mica, som är ganska färglös på vitt men som får härliga färger på svart.

Vi fick ett gäng blommor från Prima Marketing, en swirl från Scrap Fx samt några flairs och lite metallbitar. Jag lyckades få med alltihop på min layout.

Så här såg materialet ut som vi fick



Layouten



Närbilder





Riikka och jag med layouterna vi gjorde under kursen



Här är ungefär halva gänget som var med på kurserna

Inga kommentarer: