torsdag 29 september 2016

Med en glass i sin hand – layout till Veckans skiss sommarutmaning 1

I sommar har Veckans skiss haft två sommarutmaningar och jag hoppade på båda. I ett tidigare inlägg har jag berättat om utmaning 2 och nu är det dags att berätta om utmaning 1.

Vad utmaningen gick ut på här kan man läsa mer om här. Här handlade det om att tolka en skiss.

Det finns många låtar som påminner om sommaren och som jag gillar, men en som ofta poppar upp är Thomas Ledins Sommaren är kort, så med en lämplig bild som yngsta dottern hade tagit så var titeln till den här layouten enkel.

När jag gick kurs med Tonic Studio på Meet and Greet i oktober förra året, så fick jag ett tips som jag har använt mig av här. Det är noterna som jag har gjort med Tonic Studios Nuvo och sedan limmat fast på layouten.

Den här var layouten var också med i Veckans skiss blogginlägg.

Även här kollade jag bland mina pappersrester och som grund till valet av papper hade jag fotot.

Layouten



Närbild


Inga kommentarer: