måndag 21 september 2015

Kastar macka

Under året har jag rensat ut mina föräldrars lägenhet. Jag har tittat igenom hundratals med diabilder bland annat. Då hittade jag dessa. Jag försökte att damma av och torka glasen så mycket som möjligt och sedan använde jag mig av min scanner till mobilen. Resultatet är ju inte det bästa men det var mer det vi gjorde som jag ville få fram.

Jag började med vit cardstock som jag stänkte tre olika blå färger på. Med hjälp av diverse små skräpbitar fick jag ihop cirkeln. På cirkeln fäste jag de tre fotona där jag försökte att följa horisonten på två av dem. Egenfärgade blommor fick varsin halvpärla och sattes ut i grupper. Titeln stansade jag ut från blå cardstock och limmade fast. Lite journaling runt cirkeln och en pil som visar på stenen som kastades. Som avslutning duttade jag på stämpelfärg genom en stencil.

Jag tycker att det ser fantastiskt ut att min mor har dräkt på sig när vi är vid en strandkant.

Layouten



Närbilder



Inga kommentarer: