måndag 14 september 2015

Color Safari (Exploring Inks and Paints)

Månadstemat för april var Color Safari (Exploring Inks and Paints).

Fjortonde veckan var Art Challenge Watercolors och Journaling Prompt It's Water Under the Bridge.

Yes, vattenfärg! Och vatten under min bro. Här blev det helt självklart att rita en bro som det rann vatten under. Ja och så färglägga med vattenfärger så klart.



Och så här mottogs det på facebook



Femtonde veckan var Art Challenge Acrylics och Journaling Prompt Cry Me a River.

Jag kom att tänka på en konferensresa till Polen för några år sedan. Vattnet var grön, skogen var grön och det var höga berg i fonden. Alltså skaffade jag grön akrylfärg i flera olika nyanser. Och det är givetvis berget som gråter så att vi får vatten i floden.



Och så här mottogs det på facebook



Sextonde veckan var Art Challenge Gelli Plate och Journaling Prompt A lot on my Plate. Jag har ingen gelli plate, men jag satte gladpack på ett pappersblock. Smetade på akrylfärger och försökte stämpla med stenciler. Resultatet blev väl så där, så jag ritade upp stencilerna och färglade med akvarellpennor.



Och så här mottogs det på facebook



Sjuttonde veckan var Art Challenge Inks och Journaling Prompt Before the Ink is Dry. Den här veckan lekte jag loss! Såpbubblor med bläckfärg blåste jag och bubblorna sprack på pappret. Jag snodde lite rakgelé och smetade ut på ett papper. I gelén droppade jag bläck och torkade sedan av gelén. Jag droppade bläck på pappret och sedan tog jag ett sugrör och blåste ut bläcket. På den sista stämplade jag upp ett motiv som jag sedan färglade med bläck.



Och så här mottogs det på facebook



Under april så var det påsk så påskharar och påsk fick bli temat för månadsbilden.

Inga kommentarer: