fredag 28 juni 2013

Inzpira ny tävling - deltävling 1

Så har tidningen Inzpira haft ännu en tävling och jag kunde inte motstå att testa min lycka igen.

I första deltävlingen som hette Fantazi, skulle man skapa ett kort i färgerna brunt, rosa och turkost enligt bilden nedan.



Jag valde att göra ett runt stafflikort i brunt. Till det stansade jag ut blommor i rosa. Jag stansade också ut i turkos tyll som jag satte ihop till en blomma. Som stopper stansade jag ut en brun ram med en rosa bakgrund som jag satte rosa glitter stickers på efter att ha satt dit de turkosa utstansade bokstäverna. Som krona på verket satte jag dit ett par rosa halvpärlor gjorda av Pearl maker. Innan jag satte ihop kortet körde jag de flesta pappren genom en embossingmapp.

Framifrån



Bakifrån här syns embossingmönstret tydligt



Från sidan



Detalj 1



Detalj 2

Inga kommentarer: