måndag 17 december 2018

Black lektion 1 - testa pennor och bläck del 1

I november hoppade jag på en ny kurs från Marieke Blokland. Den heter Black och här jobbade vi med svarta, grå och vita nyanser.

Första lektionen innehöll flera delmoment som kommer som två olika blogginlägg.

I den här första delen så visar jag vad jag gjorde för att testa om mina pennor är vattenfasta eller inte. Det påverkar definitivt resultatet om man lägger på t ex vattenfärger på det man har ritat.

Först letade jag fram alla olika svarta och grå pennor och bläck som jag kunde hitta och det visade sig vara rätt många :-)

Sedan gjorde jag mig en leporello och satte igång och testade mina pennor och bläcket. Resultatet blev att det är inte säkert att vattenfasta pennor verkligen är vattenfasta, åtminstone inte så fort man använt dem. Nu varnar jag för många bilder :-)

Framsidan



Baksidan



Första avsnittet



Närbilder på dessa









Andra avsnittet



Närbilder på dessa









Tredje avsnittet



Närbilder på dessa





Fjärde avsnittet



Närbilder på dessa









Femte avsnittet



Närbilder på dessa









Sjätte avsnittet



Närbilder på dessa



Inga kommentarer: