onsdag 14 februari 2018

Everything Art's onlinekurs Wanderlust 2018 januari - roads and paths

För tredje året går jag Everything Art's onlinekurs Wanderlust. I år har man börja med månadsteman och temat för januari är Roads and Paths. Nytt för året är också att det är en mini art jar



Första veckan var det Jamie som höll i lektionen. Lektionen handlade just om vägar och stigar. Jag inspirerades till att göra två sidor i den boken som jag använde 2016 för att ha mina sommarbilder i. Så här ser sidorna ut





Andra veckan var det Michelle Turbide som visade på en abstrakt målning och lektionen hette Discovering the path. Jag var litet osäker på om jag skulle göra något denna vecka, men till slut så gjorde jag den här och det är jättesvårt att få till snö



Tredje veckan var det Jennifer Lee som inspirerade med två mandalas. Lektionen hette Trusting the path. Även om det här inte heller är min grej så kände jag att det hon gjorde såg så pass roligt ut att jag valde att göra mina varianter av båda två





Fjärde veckan var det Kasia Avery som pratade om Life in your hand och då gjorde jag den här sidan



Fjärde veckan var det också dags för aktiviteterna att starta igen. Vi påbörjade vårt hemliga projekt som jag inte kommer att visa förrän det är klart i slutet av året.

Det var en utmaning där det handlade om att använda tekniker som vi lärt oss under januari och göra en Path of your future. Vad jag ser i min framtid har jag skrivit som ett första lager som sedan täckts med både papper och färg



Till vår Wanderlust 2018 book skulle vi göra en lista med saker som vi tycker om



En ny aktivitet för i år är Through your lens där vi uppmanas att fotografera. Den här gången handlade det om The place where I belong. För detta valde jag ett foto som jag tog förra sommaren

Inga kommentarer: