onsdag 20 december 2017

Pyssloteket cyber crop 2017 pappskalletävling

Om man varit med i alla sju deltävlingarna i årets cyber crop på Pyssloteket, så kunde man också vara med i tävlingen årets pappskalle. Här handlade om att skapa fritt utifrån det ett sätt som är ens signaturstil.

Med tanke på att jag gör mycket mixed media men också en del layouter så valde jag att göra en kombo.

På ett vitt 125 grams-papper började jag med att göra ett fält med modeling paste färgad med grön akrylfärg genom en stencil. Som en motvikt till det så gjorde jag ett fält med 3D gloss gel genom en stencil. Medan det torkade så gjorde jag en fotomatta med flera olika rester av scrapbookingpapper. Jag måttade in var fotomattan skulle få plats och stämplade sedan med tre olika stämplar och samma stämpelfärg runt där fotomattan skulle sitta. När jag hade satt fast fotomattan stänkte jag med grön akrylfärg utspädd med vatten på sidan. Hela sidan satte jag sedan fast på ett grönt cardstock. Därefter satte jag dit utstansade hjärtan och titeln. Pappret till det var färgat med brushos i grönt och blått.Till slut satte jag även fast fotografiet på vår snussmuss.

Layouten

Inga kommentarer: