måndag 9 oktober 2017

Everything Art's online classes Wanderlust 2017 - augusti

I augusti fortsatte Everything Arts onlinekurs med nya lektioner.

Första veckan var det Jo Firth-Young som var lärare och hon gjorde ett collage på en träbit. Själv valde jag att använda mig av en canvasboard. Den här lektionen gillade riktigt mycket.



Andra veckan i augusti var det dags för vår Wanderlust book igen och den här gången skulle vi göra något som svar på The question I sometimes ask myself is. Eftersom jag hade börjat jobba igen efter semestern så kände jag att frågan fick bli Ska jag alltid vara så här trött?



I tävlingsaktiviteten så handlade det om att doodla.



Tredje veckan pratade Jamie om olika typer av skrivare och Kasia pratade om saker som någon kastar och som man kan göra något roligt av. Jag hade en ask som det varit medicin i tidigare och den valde jag att altra på det här sättet.



I lådan finns det också kort som det är tänkt att måla på en gång i månaden.

Fjärde veckan var det Amy Maricle som pratade om Mindful art journal painting. Det var en avslappnande lektion men sidan föreställer ingenting utan är bara kladd i största allmänhet.

Inga kommentarer: