måndag 22 augusti 2016

Everything Arts online classes Wanderlust mars 2016

I mars fortsatte kursen med att göra minialbum av rester och givetvis att kladda med akrylfärger. Hemliga projektet gick sakta framåt. Ville man så kunde man tävla om ett pris. Två nya sidor blev klara i våra Wanderlust Books.

Första veckan i mars blev vi inspirerade att slakta gamla böcker och använda omslaget till att göra ett minialbum. Då jag har väldigt svårt att förstöra böcker så gjorde jag visserligen minialbum, men jag tog rester och satte ihop.



Min planner fick en minivariant



Andra veckan så handlade det om att våga använda akrylfärger på olika sätt och inte bara med penslar (här blir det många foton). Jag har satt samman dem till ett litet minialbum.

































Plannern fick den här



Tredje veckan kom så en riktig skräck - lägg på lager på lager med färg utan att tänka och se vad resultatet blir i slutänden. Och vilken överraskning jag fick - det blev faktiskt något. Man hade två canvastavlor som man jobbade parallellt med.

Den första blev en soluppgång i fjällen med ett sameläger i förgrunden



Den andra blev små kycklingar



Till plannern gjorde jag bara en och det blev höns på den, vilket passade då det snart var påsk.



Sista veckan i mars så fortsatte genomgången med akrylfärger och den här gången med den typen som jag använder. Här blev det också två provlappar som exempel.



Och till plannern blev det den här



De två sidorna i min Wanderlust Book för mars blev så här



Inga kommentarer: