torsdag 25 juli 2013

Minialbum Kathy Orta style

På YouTube hittade jag för ett tag sedan Kathy Orta och hennes minialbum. Bland annat hittade jag ett som utgår från kuvert och brevpapper. Det finns fyra videor med genomgång av hur hon gör detta. Det första hittar du här.

Jag tyckte att det såg kul ut och ville prova. Samtidigt hade jag French country och Secret garden ifrån Graphic 45 som jag ville göra något med. Jag gick till vår bokhandel för att kolla efter kuvert och brevpapper. Det bästa jag hittade var i rött.

I några av fickorna i albumet finns det taggar som jag har fått med olika tidningar eller köpt på ett museum i Cardiff, Wales.

Framsida



Rygg



Baksida



Insida med första bladet















Andra bladet



















Tredje bladet













Inga kommentarer: