lördag 2 januari 2010

Första inlägget

Det här är mitt första försök med att blogga.

Scrapping har jag lekt med i ett år ungefär och är snart redo att visa andra vad jag har gjort.

Min första kamera fick jag när jag var 8 år. Det var en Agfa kompaktkamera.
Många år senare skaffade jag en systemkamera - en Chinon. Bilderna jag tog med den var för det mesta hellre än bra.

För 5 år sedan fick jag äntligen en digital kompaktkamera - Canon Ixus 40. Under det senaste året har jag äntligen lärt mig flera av inställningarna i den och känner mig klar att testa en systemkamera.

I julklapp av käre maken fick jag därför en Canon Eos någonting, men glädjen blev kort för den kom som byggsats. Kameran är nu bytt, men har ännu inte levererats. Hoppas att jag får den i morgon.

Mitt nyårslöfte för 2010 är att försöka ta ett foto om dagen, så de två första dagarna på 2010 har alltså plåtats med Ixus 40.

Bilden från 1 januari föreställer en snöhäst som finns i en trädgård här i staden.

Bild # 001



Bilden från 2 januari är en härligt vintrig motljusbild i en park i närheten.

Bild # 002

Inga kommentarer: